Considerem el menjador escolar com un espai social i educatiu, esdevenint aquest un moment important a tenir en compte i valorar en el dia a dia de l'escola. D'aquesta manera, l'equip de menjador coneix i segueix la línia pedagògica i el projecte educatiu de centre, doncs l'espai de migdia és una de les parts fonamentals del procés educatiu i de desenvolupament dels infants; esdevenint així l’educació a l’escola, com una responsabilitat de tothom.
El menjador creiem que ha de ser una estona tranquil·la, relaxada, divertida i de respecte mutu, per això la nostra actitud davant dels infants i la manera en com ens hi adrecem ha d'afavorir la confiança.
Fomentem una educació inclusiva i respectuosa on tots els infants se senten part del grup, afavorint així, el descobriment i desenvolupament de les inquietuds personals.
És important mantenir un contacte diari i personalitzat amb les famílies, fent possible un treball conjunt entre aquestes i l'equip professional, garantint així el bon funcionament del menjador i el tracte personalitzat per cada infant.
El nostre menjador compte amb tres estones diferenciades entre si:
En la nostra cultura el moment de l'àpat pren una especial rellevància en les nostres relacions socials; per tant aquesta estona l'entenem com idònia per afavorir una sèrie d'hàbits, com ara, d'ordre, d'higiene, de convivència. Un dels aspectes que considerem importants per tal que això sigui possible, és la distribució de l'espai del menjador en grups de taules petits, afavorint les relacions socials dels infants.
Per nosaltres és important que l'infant entengui que pel seu desenvolupament i creixement, tant físic com mental, és imprescindible tenir una alimentació equilibrada i saludable, que cobreixi les seves necessitats nutricionals; animant-los a provar i així acceptar els nous aliments.
Adaptem les quantitats del menjar tenint en compte a cada infant, doncs considerem que cadascun d’ells i elles és únic i diferent. Tanmateix, els donem a conèixer les quantitats que garanteixen una alimentació equilibrada i saludable.
Considerant l'estona de dinar com un espai social, donem especial importància a l'assoliment d'hàbits presents en el nostre dia a dia, com ara la recollida i neteja dels plats que fan servir i en parar taula. Així els infants esdevenen més autònoms i responsables entorn allò que utilitzen i respectuosos amb el planeta, incidint especialment en el reciclatge i en el malbaratament alimentari.
L'estona de pati és un moment idoni per les relacions socials, tant siguin entre els infants, com entre aquests i els monitors. Compartir espais d’oci amb nens i nenes de diferents edats, promou el respecte, la relació i la interacció amb els altres.
El pati és una estona de lleure i descans on els nens i les nenes es desenvolupen com a persones mitjançant el joc lliure, tenint la possibilitat d'escollir i decidir. D’aquesta manera aprenen a compartir interessos i opinions des del respecte, establir acords a través del diàleg, assumir responsabilitats i identificar les seves emocions.
L'estona de joc-taller és una estona on les activitats són consensuades entre els infants i monitors, a partir dels seus interessos, fent que els tallers siguin lúdics, creatius, divertits i socialitzadors. Especialment ens agrada celebrar les festes populars fent tallers per decorar el menjador.
Creiem important també, dedicar un moment a la lectura; ampliant així el ventall d’activitats que ofereix el lleure.
Pel que fa els més petits, al començament del curs, els monitors comparteixen l’espai de l’aula amb els infants per tal d’afavorir l’adaptació posterior en el menjador, aportant tranquil·litat i confiança durant els primers dies.
Els monitors de lleure són els responsables dels nens i nenes durant l'estona del migdia, i per tant encarregats de transmetre els valors del'alimentació ecològica i sostenible, com altres valors imprescindibles pel seu creixement personal per tal que prenguin consciència de l'entorn en el qual viuen; acompanyant-los a construir el seu propi camí.
Per tal de fer-ho possible, creiem i defensem el poder fer un seguiment i tracte individualitzat de cada infant, elaborant dos informes durant el curs escolar (un al desembre i l’altre al juny) que s’entreguen a les famílies, en els quals contemplem aspectes tant de desenvolupament personal com de l’àmbit de l’alimentació.